МЕНАЏМЕНТ ЉУДСКИХ РЕСУРСА

Да ли су наши менаџери људских ресурса у Србији 2020 године, исти или бољи него у осталим земљама?

Промовишите наше најбоље менаџере људским ресурсима и покажите другима како је бити најбољи у Србији 2020.

Пријаве за избор најбољи менаџер људских ресурса - Србија 2020, на:

http://resursinstitut.rs/index.php/najbolji-hr-direktor-menadzer-godine

http://resursinstitut.rs/index.php/izbor-najboljih/prijava-za-izbor

Како постати најбољи менаџер за људске ресурсе?

Сигурно сте чули или прочитали много пута ону уобичајену фразу „ја волим да радим и помажем људима“ и то му дође као мотивационо гориво зашто се та особа определила да ради и буде менаџер за људске ресурсе. Ако желимо да будемо искрени, пре свега реални, то ни изблиза није довољно, чак може да буде лична замка да упропастите своју каријеру али и другима да је загорчате.

Ако желите да будете прави професионалац у управљању људским ресурсима, ових 10 ствари морате узети у обзир:

1. Стратегија - ово значи да морате да имате знање, образовање, искуство које ће вам омогућити да разумете и да имате „ширу слику“ организације и пословања исте. Ово је уобичајен недостатак (неко би назвао грешка, али не у менаџерима за људске ресурсе, већ директора организације који бира такве „HR“ менаџере), јер је фокус, углавном, на запошљавању (најбољих) нових људи, док се потпуно забораве запослени који су већ ту. Ангажман тих запослених је део те „шире слике“. То је веома важно или једнако важно као и добијање нових (у том тренутку, по сопственом мишљењу) и најбољих радника на рад у фирми. Ако политика пословања менаџера за људске ресурсе није на нивоу политике препознавања те важности, не функционише са прегледом, растом и једнаким напором као при регрутовању, онда ви нисте прави „HR“ менаџер. Стратегија се мора разумети и узети у обзир и у њу уложити исту енергију као при регрутовању.

2. Страст - менаџери за људске ресурсе представљају „оно“ што се прво види и што представља организацију то јест правила и потребе организације. Зато, ако сте незадовољни, радите без љубави, жара, ако сте „суви и хладни“ ако сте без страсти у том послу онда сте на погрешном месту. Када поново откријете своју страст, превазићи ћете те недостатке или боље речено мане, и постаће те поново „human“, у своме занимању. Ваша властита воља ће инспирирати људе које покушавате да регрутујете, као и тренутне раднике у организацији.

3. Комуникациона позитивност - свака промена и транзиција кроз коју компанија пролази утиче на запослене. То утиче и на међуљудске односе и на саму комуникацију између њих. Професионални менаџер за људске ресурсе мора стално да одржава и унапређује комуникационе линије у оквиру целе организације. Комуницирајте са запосленима не само када се суочавају са транзицијама, већ и свакодневно. Када будете знали која су питања (проблеми), са којима се суочавају, моћи ћете добро управљати њима.

4. Опис посла - покажите где, шта, како, зашто, АЛИ ВАШЕГ ПОСЛА. Већина радника је прилично нервозна кад треба да дође на разговор у канцеларију менаџера за људске ресурсе. То се дешава када се менаџер за људске ресурсе понаша као директор, аутократа, онај који је створен да одлучује ко ће да ради а ко не у фирми. Менаџер за људске ресурсе не мора да разговара са људима само у канцеларији и само кад треба да би их упозорио на нешто. Такав став није прихватљив, и мора да се промени ако желите да будете успешни. Запослени ће ценити људски контакт. Изађите из своје канцеларије и покажите се тамо где су запослени, где они раде. Постављајте питања и пустите их да предложе идеје. Покажите неку подршку и тако ће те створити бољу радну средину. Управо о томе се ради када мислимо и кажемо - управљање људским ресурсима.

5. Интересовање - покажите искрено интересовање за сваког запосленог. Персонализација је кључ за ефикасно управљање људским ресурсима. Када комуницирате с неким из организације (али и уопште), важно је узети у обзир референце, личност, године и циљеве. Као менаџер за људске ресурсе, морате пратити све. Не можете их инспирисати да боље раде само са општим мотивационим говорима/разговорима. Ако их гурнете и подржите према личним циљевима, онда сте их подржали и мотивисали да остваре и организационе циљеве. То значи да су/да сте на правом путу.

6. Сарадња - са свим секторима. Имате одговорност да изаберете и подржите праве раднике за сваки сектор и одељење или део организације. У ту сврху морате знати/научити шта су посебне (индивидуалне) потребе сваког дела организације. Тесна сарадња са менаџерима на развоју одговарајућих идеја и пракси за људске ресурсе.

7. Менторство - кроз процес менторства, новозапослени радник добија одговарајуће смернице за лични и професионални развој. Они уче како да добро раде свој посао. Када добију ефективан надзор и подршку, мање се плаше да буду креативни. Менторство не треба импровизовати. То је јасан програм заснован на плановима, циљевима и праћењу резултата. Менаџер за људске ресурсе је одговоран за именовање руководилаца одељења за обуку и надзор.

8. Флексибилност - научна истраживања су показала и доказала да је флексибилност, исказана у пракси и понашању менаџера за људске ресурсе, дала позитиван ефекат на климу, културу, задовољство а самим тим и на резултате рада организације. Друга истраживања су показала да организације са јаком културном прилагодљивошћу имају већу организациону посвећеност. Дакле, ваша флексибилност као менаџера за људске ресурсе има много додирних тачака са укупном преданошћу у организацији. Како да развијате такву флексибилност? Будите на врху свих нових трендова. Анализирајте догађаје и културу унутар организације. Разматрајте њихове идеје и испробајте нове методе за подршку развоја радника. Ваша професија укључује учење и утицање на промене.

9. Информисаност - информације о људским ресурсима, о системима, новим технологијама. Употреба нових технологија у свим сферама рада побољшава вашу ефикасност као менаџера за људске ресурсе.

10. Визија - пронађите и упознајте се са својом визијом. Не можете чекати да ваша организација дефинише вашу улогу. Морате да знате о чему се ради у управљању људским ресурсима. Морате учинити све што можете да постанете стручњак, али не тако што ће те само себи доделити титулу стручњака, експерта, већ што ће те тај епитет добити од ваших запослених са вашим радом и резултатима рада. Менаџер за људске ресурсе је важна улога унутар организације. Сама организација ће очекивати од вас да растете и предлажете нове идеје. Пронађите своју визију, која укључује не само ваш раст као менаџера за људске ресурсе, већ и раст читаве организације као резултат вашег рада. Наставите предлагати своје идеје, развијати нове вештине и испробавати нове праксе.

Ако сте успели у овоме пријавите се и покажите другима ваше вредности и зашто сте најбољи.

Менаџери и лидери треба да знају своје људе - ко су они, а не само оно што раде. Свака интеракција са запосленим може потенцијално утицати на њихово ангажовање и мотивисати их за додатне напоре. Начин на који руководиоци управљају својим запосленима могу битно утицати на ниво ангажованости на радном месту, заузврат утичући на суштину компаније.

Ако сте лидери у овој области и мислите да доприносите ангажованости запослених пријавите се на „ИЗБОР НАЈБОЉИХ У СРБИЈИ“ у категорији:

Најбољи менаџер за људске ресурсе

Пријаве на:

http://resursinstitut.rs/index.php/najbolji-hr-direktor-menadzer-godine

http://resursinstitut.rs/index.php/izbor-najboljih/prijava-za-izbor

Покажите другима зашто сте најбољи!