„Човек у центру пословања“

Тешка времена доносе са собом тешке одлуке! То стоји подвучено у свим оним књигама на полицама директорских канцеларија највећих светских компанија и у преводу значи – чим осетиш да ствари крећу низбрдо удари по запосленима. Отпусти један број, осталима смањи плату и не брини ништа, радиће још више срећни што нису изгубили посао.

Управо то се дешава и данас, кад се налазимо у ко зна којем пику, ко зна којег таласа епидемије коронавируса. “Кресање трошкова” је заступљено на свим нивоима, од малих и средњих предузећа, преко озбиљних привредних гиганата, до пребогатих спортских колектива, али не и у компанији dm.

Напротив, у овом највећем дрогеријском ланцу у Европи који броји 3.600 филијала и више од 62.000 запослених, одлучили су да следе своју идеју водиљу „Човек у центру пословања“ и свим радницима је исплаћен Ковид бонус. Конкретно, у Србији он износи 18.000 динара по сваком запосленом и био је додатак на септембарску плату, за шта је укупно издвојено 33,5 милиона динара.

Гест захвалности запосленима на труду током изазовног периода

Овим поступком dm је постао једна од првих компанија у Србији која се одлучила за такав потез, а Маја Петровић Колаковић, менаџер људских ресурса у dm-у открива да је то само део бенефита које имају запослени.

Уз најискреније честитке и дубоке изразе поштовања, да вас питамо одакле ова идеја?

– За нас као компанију која је препозната не само као најпожељнији, већ и као један од друштвено најодговорнијих послодаваца, овакав вид подршке долази као природан след. Ковид бонус је наш гест захвалности запосленима на додатној посвећености и труду који су уложили током овог изазовног периода. Уједно, овим потезом желели смо да укажемо на значај очувања радних места у периоду који је пред нама јер запослени представљају стуб сваке компаније – каже наша саговорница.

Мото „Заједно једни за друге“ добио додатно значење у 2020. години

Али, није у питању само тих 18.000 динара, зар не?

– Наш мото „Заједно једни за друге“ добио је додатно значење у 2020. години. У складу са ванредним околностима смо појачали здравствену заштиту запослених и додатно осигурали безбедне услове за боравак у свим објектима. Обезбедили смо заштитне маске и визире за запослене, дезобаријере и дезинфекциона средства, увели недељну озонизацију дрогерија, као и поклон пакете са витаминима, органским напицима за јачање имунитета, кућном хемијом и другим потрепштинама, и омогућили бесплатне систематске прегледе. У циљу јачања заједништва посебан фокус смо ставили на интензивну комуникацију путем наших интерних канала, као и редовне активности које су пребачене у виртуелни свет, попут вежби за јачање кичменог стуба, радионица са психологом и слично, који су доступни свим колегиницама и колегама.

dm 2

Које још редовне бенефите компанија пружа својим запосленима?

– Пружамо низ погодности попут 14 плата годишње, атрактивне зараде, различите активности усмерене на очување и унапређење здравља, курсеве и едукације, док су у оквиру конкретних позиција и сектора омогућени услови за лични развој и напредовање. У тренутним околностима настојимо да нашим запосленима обезбедимо спровођење ових редовних активности путем онлине канала, што они веома цене. Поред директних бенефита за запослене, настојимо да са њима негујемо редовну и отворену комуникацију, јер окружење у коме постоји слух за потребе свих запослених једна је од кључних предности рада у dm-у.

Запослени и купци су увек на првом месту

Учесници „ТалентX“ истраживања су вам доделили 14. позицију на листи најпожељнијих послодаваца у Србији? Јесте ли задовољни?

– Нашу пословну водиљу да је „Човек у центру пословања“ живимо и примењујемо свакодневно, како интерно према запосленима, тако и екстерно ка купцима и сарадницима. Вођени становиштем да компанија расте све док напредују запослени, трудимо се да нашим колегама омогућимо простор у којем могу да напредују, али и да сами одаберу пут сопственог развоја. Поред тога, разлог зашто често говоримо да је дм „више од послодавца“ огледа се у чињеници да смо тим који чврсто верује да економија треба да служи људима, а не обрнуто. Тако наша компанија своје запослене и своје купце заиста ставља на прво место. И то се осећа. Поред бројних признања које је dm добио од бизнис заједнице, титула једног од најпожељнијих послодаваца у оквиру истраживања сајта poslovi.infostud.com представља потврду да смо на добром путу и да успешно спроводимо нашу корпоративну филозофију која у средиште пажње ставља човека.

Као друштвено одговорна компанија иницијатор сте бројних пројеката и акција – на које сте највише поносни?

– Поред тога што на различите начине настојимо да обезбедимо бројне погодности за запослене, свакодневно их мотивишемо да узму учешће у друштвено одговорним активностима које дм спроводи од почетка свог пословања. Крајњи резултат таквог приступа је тим освешћених појединаца који не чине само дм бољим местом, већ су спремни да се активно укључе у побољшање живота наше заједнице у целини. У мору таквих пројеката и активности издваја се пројекат „Засади дрво“. Реч је о акцији пошумљавања коју спроводимо заједно са компанијом Адриа Медиа Гроуп и институционалним партнерима која је понела и светско признање. Током прошлогодишње садње, поставили смо историјски рекорд посадивши у једном дану 51.000 стабала, а циљ за предстојећу јесен је пошумљавање преко 100 локација.

Ту сам човек. Ту купујем!

Не заборавите пројекат dm Инкубатор?

– Будући да смо препознали значај домаће привреде и увидели да наши мали и средњи произвођачи имају толико тога да понуде, покренули смо пројекат „dm Инкубатор“ са циљем да им омогућимо излазак на тржиште кроз наш дрогеријски ланац и пружимо шансу да стану раме уз раме са великим брендовима. Годину дана након што се тих 18 произвођача нашло на полицама dm-а, можемо да посведочимо да смо заиста показали да домаћи производ и те како може да стоји у рангу са продуктима светске класе. Поред иницијално лансираних 57 производа, „dm Инкубатор“ је током последњих девет месеци донео још 15 нових који красе наш дрогеријски ланац. Пројекат dm Инкубатор смо покренули у сарадњи са институционалним партнерима и стручњацима различитих профила и развили успешан бизнис модел за покретање домаће привреде. Наши купци су тиме добили прилику да одаберу домаћи квалитет и на тај начин директно подрже локалну економију.

Колико се пословање током ове пандемије променило и колико је dm као компанија успео да додатно сагледа потребе тржишта у будућности и како ћете им се прилагодити?

– Иза нашег слогана „Ту сам човек. Ту купујем“ стоје тежње читавог колектива да боравак у dm дрогеријама учинимо пријатним и да одговоримо на потребе купаца. Ослушкујемо и те како захтеве тржишта, те у складу са тим свакодневно унапређујемо и развијамо нове услуге. Тако је у јулу ове године у сарадњи са платформом Глово лансирана услуга онлине доставе производа из dm продавница. Преко 1.100 најтраженијих артикала из различитих сегмената – козметике, хране, домаћинства, производа за бебе доступно је купцима на овај начин, а њихова поруџбина за само 60 минута може бити на жељеној адреси.

Било где у Србији?

– За сада, ова услуга је доступна је у шест градова и то у: Београду, Панчеву, Новом Саду, Суботици, Крагујевцу и Нишу. У будућности ћемо, као и до сада, наставити да пратимо потребе наших купаца и да, у складу са тим, развијамо и унапређујемо нове и већ постојеће услуге – истиче Маја Петровић Колаковић.

(Константин Радуловић, ИЗВОР: poslovi.infostud.com/blog/)


Прочитајте и ово: Савети за пријаву Избор најбољих 2020.