Савети и упутства

Као и за све потребан вам је својеврстан сет вештина и способности како би сте понели ову ласкаву титулу. Знање није неопходно, али ако га поседујете треба га усмерити у одговарајућем правцу како би се испунили лични циљеви.

Да почнемо, на основу бројних истраживања дошло се до сазнања да то није ни мало лако. Ипак на то утиче много фактора интерних и екстерних. Онда као и увек умешана је култура, неко би рекао етика, па морал па васпитање, наравно треба узети у обзир и традицију јер ипак потребно је имати корене и искуство, пракса је чудо. На крају да напоменемо да ако се упустите у ову својеврсну авантуру и решите да понесете титулу НАЈГОРИ МЕНАЏЕР морате знати да је конкуренција велика и да то неће ићи лако као што сте замишљали. Треба бити упоран, доследан и резултати ће доћи сами по себи.

Уосталом, ваши запослени ће врло брзо да увиде ваше вредности и квалитете који одликују особу која је решила да буде најгори менаџер и ставиће вам до знања тако што ће почети прво да звоцају, гунђају, негодују, онда ће почети отворено да се жале, да вас избегавају, некомуницирају, да узимају боловање, неки ће и да вас туже како би вас спречили у намери да будете најгори, а неки ће, наравно ако будете истрајни, да напусте организацију у потрази за другим радним местом и другим менаџером.

Њиховим одласком ваша мисија се употпуњава и ваша визија више није визија јер се ствара могућност да добијете нове кандидате на којима ћете моћи да усавршавате ваше вештине и да практикујете ваше способности најгорег менаџера и храбро да наставите да грабите ка титули НАЈГОРИ МЕНАЏЕР СВИХ ВРЕМЕНА.

Како до циља?

Методи и поступци су дефинисани мада се још увек откривају нови, јер „људска машта чини свашта“ али навешћемо нешто што ће вам помоћи.

Дакле, ако желите да будете НАЈГОРИ МЕНАЏЕР СВИХ ВРЕМЕНА, све што треба да радите и усавршавате је:

  1. Да увек будете у праву. Како другачије, зар не?
  2. Заслуге за успех су само ваше и увек ваше. Успех долази само због вашег ангажовања и ни због чега другог. Замислите само да други буде заслужан за остварени успех! Ваш пут према титули НАЈГОРИ МЕНАЏЕР аутоматски постаје дужи а то није циљ.
  3. „Заслуге“ за неуспех нису никада ваше. Ово се подразумева и јасно је као дан. Увек и да поновимо УВЕК је крив неко други то јест заслуге за неуспех носи неко други. Једине заслуге у овом случају које ви можете преузети јесу да је за неуспех заслужан неко други. И за то морају да вам кажу хвала јер сте их упутили на праву адресу.
  4. Морате водити рачуна о ситницама. Ситнице живот значе. Неки би рекли да је то микроменаџмент али ви знате да то није то, него да ви водите рачуна о ситницама, зар не? Не може се дозволити да свако ради како хоће. Ви морате да будете упознати до детаља шта се ради, како се ради, зашто се ради и да дате своје мишљење, савете и свој пристанак за такав и тај рад.
  5. Повратне информације нису неопходне. Давати повратне информације запосленима је сувишно. Уосталом ви сте њима менаџер а не они вама. Што мање знају то је боље за њих.
  6. Увек сте заузети. Морате бити увек недоступни за разговоре са запосленима. Тиме стварате утисак важности функције коју обављате, да много радите и да морају да поштују ваше присуство на радном месту и да вам не одузимају драгоцено време. Врата су затворена и не може да упада како ко хоће.
  7. Не зна се где се иде и шта се хоће. Ово врло важно правило смо оставили као седмо као неопходни састојак да што пре постанете НАЈГОРИ МЕНАЏЕР. Нико од запослених не треба да зна шта се ради, зашто се ради, шта се жели постићи. Разлог је једноставан: ако су радници упознати са циљевима онда они могу дати свој допринос, могу се остварити резултати који су предвиђени и може се упасти у замку да они понесу заслуге за успех. Такође је врло важно знати да, чим се зна шта, како, зашто, одмах имамо много менаџера и сви хоће да управљају и да буду ви. А менаџер је само један, зар не? А то сте ви.

На крају шта рећи, конкуренција је велика. Има вас много, ничете као печурке после кише. Неки остварују завидне резултате. Неки су постали велемајстори тог заната.

Знају запослени.