У фабрикама, компанијама и војсци у појединим деловима Кине примењена је нова врста надзора запослених и војника. У питању је такозвани „емоционални надзор“ путем можданих таласа који прате промене расположења.

Нова врста надзора функционише тако што се бежични сензори постављају у капе или шешире запослених који у комбинацији са алгоритмима вештачке интелигенције примећују емоције запослених попут беса, анксиозности или туге и друге, преноси „Businessinsider“.

Послодавци користе ову технологију „емоционалног надзора“, како би повећали продуктивност и профит.

На југо-истоку Кине у граду Ханџоу компанији која се бави производњом електричне енергије профит је скочио за 315 милиона долара од када је та технологија уведена 2014. године, рекао је представник те компаније Ченг Џингжау за „South Chine Morning Post“.

Он је казао да нема сумње у ефекте технологије „емоционалног надзора“ те да подаци показују да предузећа која је користе раде по вишим стандардима.

„South Chine Morning Post“ пише да је више десетина компанија и кинеских војника користило неки од програма „емоционалног надзора“ који носе назив „Neuro Cap“, а које је финансирала држава. Ти програми направљени су на универзитету Нингбо.

„У почетку је програм изазивао отпор и нелагодност јер су запослени мислили да можемо да чујемо и њихово мишљење. Након неког времена навикли су се на уређај и носили су га по цео дан на послу“, рекла је професорка са Универзитету Нингбо Џин Џиа.

На основу податак који су добијали путем те технологије послодавци су могли да пошаљу запослене на слобода дан или да донесу одлуку о прерасподели на неко друго радно место.

„Када систем изда упозорење, руководилац тражи од радника да узме слободан дан или да пређе на неко друго место. Неки послови захтевају високу концентрацију. Нема места за грешку“, навела је она.

Друга врста сензора, коју је израдила технолошка компанија „Deayea“, наводно је коришћена код возача брзе пруге на релацији Пекинг-Шангај. Коришћена је капа коју је возач носио, а у коју је уграђен сензор који је могао упозорити у случају да возач заспи.

(Извор: Спутњик)


Прочитајте и ово: Самопоштовање и менаџмент људских ресурса у Србији