"Вирус корона" - несумњиво најчешће изговорене речи ове године. У бизнис заједници - "нова нормалност". Та нормалност поставила је задатак компанијама широм света да у врло кратком року одговоре на промену, да реорганизују своје пословање, очувају радна места и да истовремено одговоре на измењене захтеве тржишта. Како је успешна компанија која годинама негује квалитетну праксу људских ресурса пружила подршку својим запосленима током највеће кризе 21. века? Разговарали смо са менаџеркама сектора за развој људских ресурса dm-а, једног од најпожељнијих послодаваца у Србији.

Још од давне 1973. године, када је основана, компанија dm дрогерие маркт има један принцип: "Човек у центру пословања". До дана данашњег ова водиља остала је иста па у изазовним временима посебна подршка запосленима долази као природан след, поручују из dm-а.

- Наш мото „Заједно једни за друге“ добио је додатно значење у 2020. години. Поред тога што смо наставили да свакодневно развијамо потенцијале запослених, на нашој листи приоритета нашло се још неколико задатака. Водећи императив на пољу људских ресурса постала је здравствена заштита читавог колектива и осигуравање безбедних услова за рад, као и константна подршка менаџменту и свим запосленима компаније. Други циљ огледа се у нашим тежњама да им захвалимо на додатној посвећености, труду и ентузијазму које су показали током овог периода. Још један знак захвалности за сав труд и залагање у овим изазовним временима је и изванредан бонус од 18.000 динара за преко 1.100 запослених у компанији, који се као изненађење нашао на њиховим банковним рачунима. Овим је у додатну подршку запосленима у Србији уложено 33.5 милиона динара, док је слична иницијатива спроведена и у другим земљама у којима наша компанија послује - истиче Маја Петровић Колаковић, менаџер људских ресурса у компанији dm.

Приоритет број 1: Очување здравља запослених

- Талас ширења вируса корона у нашој земљи за нас је био аларм да и пре увођења ванредног стања спроведемо превентивне мере. Тамо где је то било могуће, за кратко време обезбедили смо режим рада од куће, а како се већински део нашег великог тима налази на "првој линији"" из дана у дан уводили смо мере које су допринеле да наше колеге, али и купци, остану безбедни - каже она.

У том циљу, спроведене су све мере заштите, које укључују обезбеђивање заштитних маски и визира за запослене, дезобаријере и дезинфекциона средства, недељну озонизацију дрогерија, као и поклон пакете са суплементима, витаминима, органским напицима за јачање имунитета, кућном хемијом и другим потрепштинама. Уз то, свим запосленима омогућени су и бесплатни систематски прегледи.

Шта када рад од куће није тако једноставан?

Како објашњава Јелисавета Обрадовић, такође менаџер људских ресурса у dm-у, у компанијама које негују снажан тимски дух, прелазак на режим рада од куће са собом је донео бројне промене, којима су се сви врло брзо прилагодили најбоље што су могли.

- Јасно је да је у новом времену неопходно направити баланс између пословних и породичних обавеза, и очувати психофизичко здравље запослених услед социјалне дистанце. Имајући у виду све што је глобална промена донела, усмерили смо додатну пажњу на ментално и физичко здравље запослених, пружајући подршку нашим колегама кроз низ онлајн радионица са психологом. Поред тога, необични положаји седења приликом рада од куће проузроковали су низ различитих здравствених тегоба, за које смо увели вежбе јачања и истезања кичме - наглашава Јелисавета.

dm

Ту смо да их чујемо

Истинско слушање запослених и ослушкивање њихових потреба чини основу успеха, не само сектора људских ресурса, већ и компаније у целини – јер сваку компанију чине управо људи. То је посебно изражено у изазовним околностима када је кључно да чујемо једни друге и успоставимо редован и транспарентан проток информација.

- Како бисмо осигурали квалитет комуникације и очували препознатљив дух заједништва, формирали смо различите видове онлајн подршке, попут тематских група на интерним каналима, за сва питања, дилеме, корисне савете, као и неформално дружење. Сектор за развој људских ресурса јесте организатор и координатор група, али уједно и сектор који је ту за сва питања и консултације - наводи Јелисавета.

Ускоро поново заједно, али на великој садњи

Иако је тренутно извесно да се запослени у dm-у, услед актуелних мера предострожности, неће још неко време наћи уживо у комплетном саставу, прва прилика да се окупе у већем броју огледа се у предстојећој акцији садње "Засади дрво". Компанија dm покренула је прошле године ову иницијативу у сарадњи са Адриа Медиа Гроуп-ом, а сама акција у којој је, између осталих, свој допринос пружио велики број запослених, ушла је у историју. Наиме, у једном дану посађено је више од 51.000 садница на неколико локација у нашој земљи. Нови постављени циљ за надолазећу јесењу садњу је пошумљавање 100 локалитета широм Србије, које колектив dm-а дочекује са великим ентузијазмом.

Поред општег доприноса у очувању екосистема, овим пројектом компанија наставља да мотивише своје запослене да се друштвено ангажују кроз волонтирање и буду део тима који нашу заједницу чини бољим местом.

(Извор: ЕКАПИЈА)


Прочитајте и ово: Ковид бонус за запослене у компанији dm