Добра комуникација није егзактна наука - тешко је постићи добру (ефективну) комуникацију, али вреди потрудити се. С друге стране природна разноликост која нас окружује, не значи да ће те увек бити окружени са правим учесницима у комуникацији. Наводимо пет златних правила која би требало да помогну да се постане бољи комуникатор:

1. Упознајте своје саговорнике/слушаоце/публику
Да би се остварила боља комуникација потребно је знати коме се обраћа. Ко су они? Шта хоће? Шта их мотивише? Како их можете укључити у дебату/дискусију? Тек тада можете правилно да прилагодите поруке које ћете им упутити. Такође морате бити спремни на чињеницу да се ваша публика/слушаоци мењају и развијају на исти начин на који се све друго у животу мења и развија. Не треба претпостављати да ће комуникационе стратегије које су функционисале пре две године, имати исти ефекат и данас.

Опширније...

Менаџмент је у неком погледу једна врста уметности, кроз коју се људи или ствари (и у неким случајевима ситуације) контролишу и решавају. Када говоримо о управљању, поготово о ефективном, врло је лако бити речит, поготово ако се о речима не води рачуна, али са истом лакоћом је веома тешко применити ефективне стилове управљања.

Да би се у потпуности схватиле ефективне методе управљања, навешћемо 10 златних правила ефективног управљања.

Опширније...

Правило број 1: престани причати! Основно правило, ако слушаш и желиш да чујеш, да разумеш, немој причати, немој говорити, упадати у реч и слично. Ово правило је веома важно и за сам процес разговора, јер вам даје времена да размислите о ономе што чујете, слушате и да спремите „у глави“ шта желите да кажете као акцију, реакцију или одговор на то. Ово правило важи и за „говор у себи“, једноставно речено ако размишљате о томе шта ће те рећи, онда не слушате шта је речено или шта се говори.

Опширније...