Када имате лошег шефа, он неће само угрозити ваше напредовање на послу, већ ће негативно утицати и на ваш лични живот. Веома је важно препознати и знати да ли имате лошег шефа или не. Шта предузети како би лакше преживели са таквим шефом је незахвално говорити, али ако не може да се промени, онда га промените.

Лош шеф се препознаје ако:

1. Не говори истину
Шеф који лаже је непоуздан - није добра основа за продуктиван однос. Неки могу постати тако имуни на властите приче да могу сами себе уверити да су лажи истините. Недостатак карактера, лукавство, немогућност суочавања са реалношћу или последицама су неки од повода за овако понашање.

2. Увек је у праву
Ако шеф одбије да призна да греши, то значи да није вољан да изађе из своје зоне удобности зарад запослених и организације. Обично је код таквих људи, који су увек у праву, констатовано да су у праву да није пронађен метод да се докаже супротно. Једно истраживање из света (Национална независна студија коју је спровела Лин Тејлор Консалтинг) је показало да 91% запослених каже да је признање властитих грешака код менаџера важан фактор задовољства послом код запослених.

3. Претерује
Ако се дешава да обећа награду, промоцију, напредовање, повишицу, а после се „прави се луд“, онда је то типично показивање надмоћи које прелази у непоузданост. До истине се можда може доћи путем е-поште, зато што се лакше дискутује са екраном него са „живим лицем“. Ако одговори не стижу ни е-поштом, треба бити опрезан јер ако се претера може доћи до тежих последица по вас.

4. Често окривљује за грешке а не показује захвалност за успешан рад
Ако вас шеф прозива испред других радника, и ако се то понавља а ви му дозволите, то ће се увек дешавати. Добар шеф зна да се са запосленима разговара у „четири ока“.

5. Очекује да будете као он
Већина људи воли друге ако су им слични. Ако ваш шеф стално покушава да баци свој имиџ на све што радите, покушајте да следите једну или две његове сугестије и захвалите му се за остале. Останите верни себи, али покажите да цените сугестије свог шефа.

6. Микроменаџер
Да ли је агресиван и захтеван да не можете постигнути ништа што би било довољно ефикасно? Ово може бити сталан проблем, зато се треба спремити за то. Ако жели да се одраде сви састанци, е-мејлови и позиви, онда детаљно бележите сваку пословну интеракцију и пошаљите их свом шефу, кад се нађете у „шкрипцу“. Једино тако можете доћи до тога да вас остави на миру и не притиска прекомерно. Претерана комуникација која је одлика микроменаџмента може се смањити само ако се благовремено дају информације а истовремено се гради поверење.

7. Зове вас ван радног времена
Зове вас после радног времена да још нешто разјасните, продискутујете, испланирате. Треба одмах поставити границу. Никако не треба дозволити да лепо васпитање, културно понашање, уважавање позиције шефа или тако нешто превагне. Ако се једном дозволи, увек ће користити ваше лепо, културно понашање и васпитаност док ће своје занемарити.

8. Постоје привилеговани/омиљени радници
Не поседује способност да ствари види и оцени објективно. Самим тим се односи неправедно. Без обзира на то колико тешко радили, или резултати које сте постигли, они су некако постали недовољни и занемарени наспрам шефових „љубимаца“.

9. Не интересује га ваше мишљење
Тврдоглави шефови су уобичајени као и градски превоз. Непокорност и аргументи дају добре шансе да се промени или ублажи овако понашање или став. Треба избегавати да се више пута води иста „битка", промените аргумент да бисте пронашли компромис и документујте свој случај ако сте страствени у погледу свога виђења ситуације. Само немојте победити и тако изгубити „рат“.

10. Увек је у центру пажње
Ако увек користи реч "ја" када се дискутује о успеху и све остале држи на „пристојној“ дистанци од постигнутих резултата, ја па ја. Остаје вам само да разумете такав став, и да се тиме управљате пошто знате корен проблема.

Прочитајте и ово: Улога и одговорност менаџера