МЕТОДОЛОГИЈА ОСТВАРЕЊА ОРГАНИЗАЦИОНИХ ЦИЉЕВА (ПОВЕЋАЊЕ И КОНТРОЛА КВАЛИТЕТА НА НИВОУ ЦЕЛЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ)

ТРЕНИНГ/ ОБУКА

Циљ обуке за активности Тима је да припреми забринуте људе да играју своје улоге за ефикасно и успешно функционисање Тимова квалитета. Људи треба да буду обучени за своје специфичне улоге и самим тим нагласак треба да буде на улози сваког укљученог у функције Тима.

Успех активности Тима зависи од обуке запослених у:

  • правилном разумевању концепта и филозофије
  • ефикасно превођење филозофије у праксу
  • правилна примена једноставне статистичке контроле квалитета технике
  • побољшање комуникационе способности, и
  • развијање лидерских квалитета и изградња појединца

Обука се првенствено даје Помоћницима, Лидерима који, заузврат, морају да обучавају чланове Тима.

За Помоћника, нагласак се ставља на:

  • ојачавање вештина лидера Тима
  • побољшање перформанси Тима лидера
  • катализовање активности Тима
  • јачање и промовисање партиципативне културе
  • коришћење једноставних техника у решавању проблема, и
  • идентификовање вероватних проблема / замки и чувања од њих

За лидера, акценат је стављен на:

  • лидерској улози
  • групним техникама
  • комуникацији
  • постављању циљева
  • примени техника, и
  • ефикасном вођењу састанака

Модули обуке

Помоћник

  • Тим квалитета - генеза, концепт и филозофија
  • улога помоћника, функције лидера, чланова и Управног одбора
  • технике контроле квалитета које се користе у Тиму активности и
  • проблеме идентификовани од стране Тима и дата решења

За Лидера

  • увођење Тимова квалитета
  • идентификовање проблема - размена мишљења
  • одабир приоритета - ПАРЕТО анализа
  • идентификација узрока проблема - узрок и дијаграм ефеката
  • прикупљање и презентација података
  • идентификацију решења и одабир најбољег решења на основу размене мишљења и анализе трошкова
  • делегирање одговорности
  • ефикасно вођење састанака
  • вођење евиденције и пратеће активности
  • преглед напретка у односу на циљеве, и
  • менаџмент презентације

Најчешће технике, попут размене мишљења, парето дијаграма, дијаграм узрока и ефеката који се користи у Тиму су објашњене у даљем тексту.