Петина запослених у Србији обавља посао од куће.

Из угла компаније добра страна рада од куће јесу мањи трошкови радних места, али је минус губитак креативности и иновативности, као и слабљење тимске повезаности.

Чак 41 одсто радника у Србији након укидања ванредног стања повремено одлази на посао, док петина запослених обавља посао искључиво од куће. То значи да је због пандемије корона вируса у више од 60 одсто компанија у нашој земљи уведен рад од куће као привремена или стална мера, показало је најновије истраживање сајта за запошљавање "Инфостуд".

Студија која је урађена на репрезентативном узроку од 2.285 испитаника и 450 компанија, такође је показала да свега 38 одсто радника у Србији свакодневно долази на посао или иде на терен, а то су радници чија је природа посла таква да га не могу обављати у сигурности свога дома.

Шансу да раде од куће углавном имају ИТ стручњаци и они чији је посао везан за компјутер - њихови послодавци су проценили да је здравље важније oд физичког доласка на посао. Ово истраживање такође је показало да у више од трећине компанија рад од куће остаје опција макар за део запослених и када се епидемилиошка ситуација потпуно смири.

Наиме, руководиоци индустрија као што су финансије и осигурање (њих 71 одсто), ИТ сектор (69 одсто), контакт и бизнис центри (75 одсто) и сектор робе широке потрошње (75 одсто) истичу да ће и након ове кризе практиковати флексибилније услове у погледу рада од куће за своје запослене.

Истовремено, чак 54 одсто кандидата изјављује да би и након завршетка пандемије корона вируса волело да комбинује рад од куће са радом на послу, трећина жели да се врати у канцеларију или радни простор, док сваки шести запослени жели да настави рад од куће.

Шеф одељења за људске ресурсе Тања Икић сматра да ће фирме дозволити рад од куће и након завршетка пандемије корона вирус - уз већу флексибилност.

- Не верујем да ће у већини компанија у Србији бити могућ комплетан рад од куће. Ипак, из угла компаније добра страна рада од куће су мањи трошкови радних места, али је дужан да, у складу са могућностима, изврши прерасподелу радног времена увођењем друге или треће смене са мањим бројем запослених, спроводи појачану хигијену и дезинфекцију радних места, обезбеди радницима довољне количине сапуна, пешкира, текуће воде и дезинфекционих средстава на бази алкохола, као и редовно чишћење радних просторија и опреме - каже Икић.

(Извор: Србија Данас)


Прочитајте и ово: Најбољи менаџер људских ресурса у Србији 2020?