Најбољи лидери у свом свакодневном раду кроз руковођење и поступке показују личне (основне) вредности и етику коју поседују. Етика и вредности лидерства треба да буду видљиви и то кроз свакодневно живљење и рад. Лидери такође знају шта цене. Препознају важност етичког понашања.

Недостатак поверења представља проблем код многих без обзира на положај и радно место у организацији. Ако лидери никада нису демонстрирали своје вредности на радном месту, онда је недостатак поверења или боље речено појава неповерења разумљива. Једноставно људи неће знати шта могу да очекују од таквог руководиоца. Међутим, ако су лидери, руководиоци у свом свакодневним раду показали своје вредности и са њима живели, радили , делили их то јест показивали, демонстрирали кроз своје предузете акције, онда је неизбежно да ће створити поверење. Наш мудри народ каже да ако кажеш једно а урадиш друго онда од поверења нема ништа.

Како до поверења?

Запослите људе од поверења. Ово је посебно важно ако запошљавате менаџере то јест руководиоце. При том морамо да будемо обазриви да ако желите у организацији људе од поверења, прво послодавац мора да буде од поверења. Никако не сме да се деси да каже једно а да после буде „пуј пике више не важи“.

Развијте вештине запослених. Ово се нарочито односи на супервизоре, менаџере и људе који желе да напредују - у ефикасној изградњи међуљудских односа.

Обавештавајте запослене. Информисање о сваком догађају и ситуацији је од изузетне важности за добијање поверења.

Покажите интегритет и придржавате се преузетих обавеза. Запажено понашање или поступци, запослени доживљавају као основу за предвиђање будућег понашања. Супервизори или менаџери који се понашају као да су вредни поверења надахњују већу сарадњу са мање притужби.

Правовремено суочавање са проблемима. Ако је запослени често одсутан или проводи радно време лутајући уоколо и дангубећи, важно је суочити га са консеквенцама и показати осталима да сте доследни у правилима понашања. Оваква реакција мора да буде за све раднике иста.

Заштитите интересе свих запослених. Не дозволите трачарење на радном месту. Запослени ће тако да науче да верују, када знају да њихов менаџер не дозвољава окружење у коме други запослени могу да трачаре о њима.

Примените политику отворених врата. Сваком менаџеру су отворена врата за сваког запосленог. Помаже у отвореној комуникацији, повратним информацијама и дискусијама по било којем питању од значаја за запосленог.

Слушајте с поштовањем и пуном пажњом. Покажите емпатију и осетљивост на потребе запослених. Поверење расте из веровања да можете разумети и саслушати.

Имајте на уму да поверење није ствар технике, већ карактера.


Прочитајте и ово: Какав интегритет такав менаџер