Ангажовање запослених је степен у којем запослени осећају страст према свом послу, посвећеност организацији и улагање личног дискреционог напора у свој посао.

Ангажовање запослених није исто што и задовољство радника.

Задовољство запослених само указује колико су задовољни или незадовољни ваши запослени. Не бави се њиховим нивоом мотивације, укључености или емоционалне посвећености. За неке запослене, бити задовољан значи узети плату са што мање труда и рада а ако је могуће и са што мање присутности на послу.

Када се организације фокусирају на то како побољшати задовољство запослених, промене неће нужно довести до повећања перформанси. Веома је често да услови који „задовољавају“ запослене својим пословима су исти они који фрустрирају запослене са високим перформансама. Најбољи послодавци прихватају промене, траже начине побољшања и са тиме изазивају статус кво ситуацију. Тиме се очекује да ће сви запослени бити одговорни за постизање резултата, док ће лоши радници избегавати одговорност, држати се као да се ништа не догађа и да се одупиру променама.

Зашто је ангажовање запослених важно?

Ангажовање запослених надилази активности и догађаје које се дешавају уобичајено на релацији послодавац – запослени. Ангажовање запослених је условљено перформансама. Ангажовани запослени сагледавају целу компанију и разумеју сврху, где и како се уклапају. То води бољем одлучивању. Организације са ангажованом радном снагом надмашују своју конкуренцију. Имају већу зараду по акцији и брже се опорављају након рецесије и финансијских неуспеха. Ангажман је кључни диференцијал када су у питању раст и иновације. Да би се боље разумеле потребе организације, кључно је спровођење анкете о ангажовању запослених, а то није исто што и истраживање задовољства.

Штавише, очекивања запослених су се променила. Професионална каријера много је више од „посла за раднике“. Задржавање врхунског талента је теже него раније. Компанија која има ефикасну стратегију ангажовања запослених и високо ангажовану радну снагу вероватније ће задржати најбоље перформансе, као и привући нове таленте. Успешне организације су вођене вредностима са културама усмереним на запослене.

Ангажовање запослених је основни концепт који помаже да се разуме и опише како квалитативни тако и квантитативни однос између организације и њених запослених. Под „ангажованим радником“ се подразумева особа која је у потпуности предана и одушевљена својим послом тако што предузима позитивне акције за унапређење угледа и интереса организације. Ангажовани радник има позитиван став према организацији и њеним вредностима. Насупрот томе, неангажовани радник може бити особа која улаже минимум труда на послу (такозвано „забушавање“), али и радник који активно нарушава рад и углед компаније.

Организација са "високим" ангажовањем запослених може надмашити оне организације са "ниским" ангажовањем запослених.

Активно ангажовани радници су најприсутнији у земљама у развоју, док су неангажовани радници најприсутнији у земљама са добро развијеним тржиштима. Земља из које запослени долазе, њена култура, очекивања популације, утичу на ниво ангажованости на радном месту, као и степеном задовољства са радним местом. Културолошка позадина радника и економски контекст имају снажан утицај на перцепцију запослених и њихове ставове према својој организацији и радној средини.

Да би организација имала позитиван утицај на ниво ангажованости запослених и њихово задовољство радним местом, потребно је разумети шта запослени очекују од своје радне средине у зависности из које средине долазе.

Шта је ангажовање запослених?

Према Википедији, ангажовање запослених је „својство односа између организације и њених запослених.“ Ангажовани запослени “је дефинисан као онај који је у потпуности заокупљен својим ентузијазмом према послу и тако позитивно делује на унапређењу угледа организације и интересовања. " Мада може и овако:

Ангажовање запослених је ниво личног улагања које неко има у свој посао.

Врло једноставно за разумевање, ако нешто лично улажете то јест дајете, то вам је више битно. Што се више личног улаже у свој рад, то је више „важно“ или значајније и подстиче на више доприносе. Ангажовање запослених је оно на чему се мора радити да би се подигао свима ниво личног улагања. На тај начин повећавају свој позитиван допринос организацији. Зашто је ангажовање запослених важно? Зато што је ангажовање запослених огроман покретач основних мерила као што су задржавање запослених и профит.

Да би сте имали одговор о ангажовању радника у организацији морате добити одговор на следећа питања:

  1. Колико су запослени задовољни на послу?
    Ово је несумњиво најдиректније питање које се запосленима поставља у вези са задовољством на радном месту. Редовно откривање места и разлога где морал компаније на ниском нивоу помаже да реагујете на време. Кључна је доследност.
  2. Да ли бисте свог пријатеља или неког до кога вам је стало позвали да ради?
    Ако нису задовољни својим послом, можете се кладити да немају много тога (лепог) да пријатељима кажу о компанији.
  3. Да ли разумете пут каријере или напредовања?
    Ако запослени имају прилику за континуирани развој онда је њихова каријера везана са компанијом. Сазнајте да ли ваши радници јасно разумеју шта их чека. Ако су њихови одговори негативни, мораћете почети нудити развојне могућности како би се спречио одлазак.
  4. Равнотежа између посла и живота?
    Запослени морају да имају правилан баланс између посла и личног живота како би били продуктивни и ангажованији. Ако се запослени осећају изгубљено, онда је то црвена застава која сигнализира изгарање и скори одлазак.
  5. Ако бисте сутра рекли то је крај са овим послом, шта би био ваш разлог?
    Лоша комуникација, недостатак транспарентности, осећај нецењености - све се то може открити постављањем овог питања. Одговори на ова питања о ангажовању ће вас обавестити како се запослени осећају, као и дали постоје неки основни проблеми због којих они траже посао негде другде.
  6. Да ли сте цењени на послу?
    Само 21% запослених се осећа веома цењеним на послу. Овим питањем одредите колико се осећају вредним радници у вашој организацији.
  7. Колико често добијате признање од свог менаџера?
    Ако је већина радника рекла да су прошли више од две недеље без признања, постоји велика могућност да ће морал пасти, а доводи до прекида рада, губитка продуктивности и сметњи.
  8. Када сте последњи пут реализовали велики пројекат и да ли сте добили неко признање?
    Ако запослени не осећају да је њихов напоран рад правилно препознат, можете заједно да пронађете решење за овај проблем.
  9. Да ли верујете да ћете овде моћи да остварите свој пуни потенцијал?
    Запослени желе да раде на месту које ће удовољити његовој жељи за растом. Што више прилика за раст може пружити ваша организација - дуже ће запослени остати у организацији.
  10. Да имате другу могућност, да ли бисте се поново пријавили за свој тренутни посао?
    Одговор на ово питање би требало да каже много послодавцу, ако је спреман да га правилно схвати.
  11. Да ли планирате да радите дуже од годину дана почев од данас?
    Да би сте разумели флуктуацију у вашој организацији ово питање је право, то јест одговор.
  12. Да ли верујете да лидери озбиљно схватају ваше повратне информације?
    Нико не жели да ради на месту које игнорише своје запослене.
  13. Да ли сматрате да је менаџмент транспарентан?
    Истраживања показују да је транспарентност фактор број један који доприноси срећи на радном месту. Међутим, само 22% радника верује да је управљање веома транспарентно - упркос томе што се двоструко више менаџера сматра транспарентним.
  14. Да ли можете да кажете које су вредности ваше организације?
    Само 42% запослених познаје визију, мисију и културне вредности своје организације. Веома велики број запослених говори да раде свој посао без икаквог стварног разумевања како доприносе компанији или да сви нису на истој страни.
  15. Које три речи бисте користили да опишете културу организације?
    Искористите резултате да бисте пронашли начине да ојачате и побољшате своју културу у складу са потребама запослених.
  16. Колико се пријатно осећате када дајете повратне информације свом супервизору?
    Запослени би требало да се осећају пријатно пружајући повратне информације својим супервизорима како би они могли да наставе да дају предлоге за побољшања.
  17. Да ли сарадници поштују једни друге?
    Желите да изградите културу у којој људи поштују једни друге, зар не?
  18. Да ли верујете организационим вредностима?
    Да ли запослени мисле да су вредности организације само бесмислене пропагандне речи? Или можда верују да лидери не „живе“ те вредности. Било како било, вредности организације су ту да постоје правила за понашање и одлуке.
  19. Да ли извршни тим доприноси позитивној култури рада?
    Да ли лидери у организацији негују позитивно радно окружење или негативно? Са одговором на ово питање сазнаћете колико лидери подржавају културу организације.
  20. Да ли се забављате на послу?
    Запослени пуно времена проводе на послу. Сазнајте да ли запослени мисле да ли се због културе која је у организацији вреди ангажовати сваког дана.

Менаџери и лидери треба да знају своје људе - ко су они, а не само оно што раде. Свака интеракција са запосленим може потенцијално утицати на њихово ангажовање и мотивисати их за додатне напоре. Начин на који руководиоци управљају својим запосленима могу битно утицати на ниво ангажованости на радном месту, заузврат утичући на суштину компаније.

Ако сте лидери у овој области и мислите да доприносите ангажованости запослених пријавите се на „ИЗБОР НАЈБОЉИХ У СРБИЈИ“ у категорији:

1. Најбоља стратегија ангажовања запослених

Пријаве на: https://www.resursinstitut.rs/index.php/prijava

Покажите зашто сте најбољи!


Добродошли на ИЗБОР НАЈБОЉИХ У МЕНАЏМЕНТУ ЉУДСКИХ РЕСУРСА