Преговори о плати саставни су део пословања

Бити свестан своје вредности и знати је уновчити требало би бити оснажујуће искуство. Но, захтев за повишицом може створити анксиозност, а ако сте још притом жена која се бори против разлика у платама, тензије око повишице могле би бити још интензивније, преноси manager.ba.

Менаџери из различитих индустрија поделили су савете како послодавци могу подржати све у својој канцеларији, а са сврхом да разговори о повишици буду продуктивни и позитивни – без обзира на исход.

Вежбајте емпатију

Разговор о новцу лако може постати емоционално набијен. Менаџери би требали успоставити атмосферу дијалога и јасно комуницирати очекивања од радника и јасне циљеве - објашњава Ени Дин, суоснивачица технолошког стартапа Верк (Werk).

Наставља како се не сме заборавити да се ти разговори односе на потребе људи који раде за вас. Суосећање и спремност за слушање много ће помоћи, чак и ако се захтев за повишицу не може одмах одобрити.

- Могли бисте открити да радник не испуњава своје циљеве јер се осећа потрошеним или нема приступ флексибилности која му је потребна да ради најбоље што може - додаје Дин.

Истраживање у Верку доказало је да је веројатније да ће запослени, када имају приступ флексибилности, испунити и премашити своје циљеве – што их у коначном доводи у бољи положај када траже повишицу.

Дајте заслужену похвалу

Најважнија ствар коју би менаџер требало да учини јесте да оснажи своје раднике - објашњава Александра Счреценгост из Вилсон Даниелса, породичне компаније за маркетинг и продају.

Разговор о постигнутим циљевима увек је добра ствар, док се истовремено пружа конструктивна критика. Мора се узети у обзир оно што је заслужено. Ако је члан тима изашао изван оквира свог посла, требао би бити награђен за то јер га то оснажује. Желите да се запослени осећају као да су део нечега док заједно радите на постизању већих циљева.

Добар менаџер требало би да подстиче потенцијал радника јер је то једини начин на који могу еволуирати у вишу улогу. Размотрите њихове интересе и помозите им да напредују. Многи менаџери не схватају колико је важно охрабрити раднике.

Подстакните отворену комуникацију

Најбољи приступ је осигурати да разговор не буде изненађење. Ако менаџер и радник редовно прате контролне тачке за напредак, менаџеру неће бити шок када ће радник тражити повишицу. Важно је поставити пројект професионалног развоја у којем се развијају вештине радника у складу с потребама фирме. Ако у свој тим улажете током целе године, њихов сет вештина ће бити повећан и побољшан па ће и повишице бити лако поделити, пише Пословни пулс.

Важност комуникације

Отворена, искрена комуникација с надређенима је пресудна. Ако се успостави окружење поверења, приступи расправама око тема које би могле изазвати анксиозност, попут плате, биће много лакши. Подстакните сараднике да са својим надређенима поделе своју мотивацију. То може бити повишица, више слободног времена, флексибилност распореда – шта год да је у питању, важно је да су менаџери упознати с тиме.

(Извор: Србија Данас)


Прочитајте и ово: Наше право на достојанство

Радници најчешће пријављује дискриминацију управо у области рада и запошљавања, жалећи се на недостојанствен рад који, између осталог, подразумева и ниску месечну зараду.

Да ли ви најбоље управљате људима у организацији?

Покажите другима зашто сте најбољи!

Избор најбољих у менаџменту људских ресурса 2020