Грађани регрутују и запошљавају људе који ће сутра водити организацију која се зове Република Србија. Време када су сви грађани са правом гласа менаџери људских ресурса.

Почела је предизборна кампања. Искрено, ни предходна се није зауставила барем да мало одмори да узме даха. Све у свему, предстоји нам период убеђивања и промовисања вредности, квалитета, резултата и осталих ствари.

"Осталих ствари" ће бити највише. 

У сваком случају пружа нам се могућност бирања. Да ли знамо да одаберемо? Шта је то што пресуђује да одаберемо некога? Да ли смо после свих бирања које смо имали, научили да изаберемо?

Време када су сви грађани са правом гласа менаџери људских ресурса. Грађани регрутују и запошљавају људе који ће сутра водити организацију која се зове Република Србија. 

Замислите, имате фирму и хоћете да запослите људе који би је водили. Наравно да би сте хтели да ти људи знају свој поао. Да знају да направе профит и да вам осигурају зараду и леп живот то јест нормалну егзистенцију. Сигурно је такође да не би сте желели да вас поткрадују, лажу, манипулишу и да вас одведу у пропаст и банкротство.

Шта урадити? Коме веровати? И чему?

Прво и основно би било, да одаберемо генералног директора, који ће управљати организацијом/фирмом, а друго и следеће јесте да тај избор направите баш Ви. Онда било би добро да регулишете и извршног директора па онда и директоре сектора, њих двадесетак, у зависности колико каже ген. дир. и извршни. Онда чланови канцеларије са правом гласа - њих 250.

КАКО БИСТЕ БИРАЛИ ЉУДЕ КОЈИ ТРЕБА ДА ВОДЕ ВАШУ ОРГАНИЗАЦИЈУ/ФИРМУ?

Које критеријуме морају да испуњавају људи који би радили за вас?

Напослетку, Ви сте власник. Не желите да вас упропасте, да останете без средстава за живот. Не желите да упропасте чланове ваше породице. Сигурно је да не желите и да упропасте остале запослене у вашој фирми, њих скоро седам милиона.

Које услове мора да испуњава генерални директор?

Које услове морају да испуњавају директори сектора ?

Које услове морају да испуњавају чланови са правом гласа (њих 250)?

Да ли руководство мора да буде образовано?

Да ли руководство мора да буде искусно?

Да ли руководство мора да долази на посао редовно?

Да ли руководство мора да буде поштено?

Да ли руководство мора да буде вредно?

Да ли руководство мора да се придржава правила пословања?

Да ли руководство мора да буде комуникативно?

Да ли руководство мора да буде праведно („ни по баби ни по стричевима већ по правди Бога јединога)?

Да ли руководство мора да води рачуна о осталим члановима организације (њих око 7 милиона)?

Да ли руководство да има до сада неке остварене резултате рада на основу којих би га ви одабрали? Какви су ти резултати?

Да ли ћете слушати/унајмити агенцију да она одабере уместо вас, а ви само да их запослите?

Да ли ћете прихватити ургенције, савете пријатеља?

Да ли ћете можда, примити онога ко највише плати?

Или ви најбоље знате шта вама треба и решили сте да сте ви ваш најбољи менаџер људских ресурса, који сам бира своје раднике!

 

Оглас још није расписан али је најављен. Зна се и кад се бира то јест запошљава. Април следеће године.

Било би добро да свако достави и свој план развоја фирме, како ће је водити, колика су улагања, колико ће зарадити, допринети бољитку!!!

Треба размотрити.

Треба одрадити селекцију.

Треба одабрати.

Пада у очи да су кандидати прилично занемарују да уз пријаву је пожељно да доставе радне биографије и план рада и развоја.

 

Дати некоме да води фирму у наредних четири године није лако, а није ни једноставно.

Нарочито ако је „фирма“  СРБИЈА.

 

Шансу да покажемо какви смо менаџери људских ресурса имаћемо априла следеће године.

Било би добро да се не кајемо у мају где нам је била памет у априлу.

Одаберимо најбоље!

ДА РАДЕ ЗА НАС!

 

др Срећко Стаменковић


Прочитајте и ово

www.najboljiusrbiji.rs

Да ли сте "НАЈБОЉИ У СРБИЈИ"? 2021 година најбољих!

Избор "НАЈБОЉИ У СРБИЈИ 2021". Да ли сте Ви најбољи?

НАЈБОЉЕ У СРБИЈИ 2020

  

Autor: Ljuba Slijepčević,
Pravosudna akademija, Novi Sad

 

Uvod

Tempo modernog života, zahtevi privrede i razvoj informacionih tehnologija i njena sve veća primena na radnom mestu doveli su do promena načina rada kod poslodavca. Prvi put, rad na daljinu javio se sedamdesetih godina prošlog veka, kada je i nastala kovanica "teleworking" koju je po prvi put upotrebio Džek Nils da bi označio vrstu posla u kojem zaposleni uživaju veću fleksibilnost u vezi mesta i vremena obavljanja svog posla.

Опширније...